Gipuzkoa irudikatuz
#Gi2030 Galderak eta proposamenak bilatzen ditugu
Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza | Bigarren saioa
UPV/EHU, Diputación Foral de Gipuzkoa
Zalantzarik al duzu?
Tailerrari buruzko edozein zalantza edo iruzkin izatekotan, partekatu dezakezu orrialde honen amaieran iruzkin bat utziz. Gogoratu horretarako plataforman erregistratuta egon behar duzula.
Parte hartu Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzari buruzko lehen saioan
Bigarren saio honetan jarraituko dugu 2030ko Gipuzkoari buruzko ikuspegia lantzen. Helburua da partehartzaile guztien galderak osatzea. Azken emaitza izango da zientzia, teknologia eta berrikuntzaren arloko 10 galdera multzo bat elkarrekin osatzea.
Nahi izanez gero lehen saioa begira dezakezu.
Zer egingo dugu zientzia, teknologia eta berrikuntzari buruzko bigarren saioan?
Sarrera [ 11:00 - 11:15]
Plataforma digitala eta urtean zehar Gi2030 prozesuan izango duen funtzioa aurkeztu eta proiektatu ondoren, talde laguntzaileak proiektuaren helburuak aurkezten ditu: informatzea, hausnartzea eta Gipuzkoan 2030erako dugun etorkizuneko ikuspegia partekatzea. Labur-labur, tailerrean jorratutako gaiarekin zerikusia duten herritarren eta erakunde publikoen arteko 5 harreman mota aurkezten dira.
Tailerren helburua erronka horien inguruko galderak aztertzea da, parte-hartzaileen ikuspuntutik.
Talde handian eztabaidatzea [ 11:15 - 11:40]
Zientzia, teknologia eta berrikuntzari buruzko Euskadiko 2030 Plana aurkeztuko da berriro. [ 11:15 - 11:25]
Hausnarketa: indar-eremuak bistaratzea [ 11:40 - 12:30]
“Adinekoei dagokienez, pertsona batzuk bakarrik daude, mugitzeko zailtasunak dituzte. Iruditzen zait elkarteetatik eta boluntariotzako ekimenetatik ari direla, eta iruditzen zait Administrazio publikoak esku har dezakeela, agian teknologiaren laguntzarekin.
Gazteen hezkuntza emozionalarekin eta osasun mentalarekin lotutako beste esperientzia pertsonal batzuk aipatzen dira.”
Ariketa [ 11:40 - 12:20]
Talde bakoitza mahai batean egongo da. Mahai bakoitzean, 4 koadrante dituen kartoi mehe bat, non indar-eremuak post-it bidez jarriko diren. Koadrante bakoitzean bere post-ita jartzean, taldeko partaide bakoitzak bere ekarpena aurkezten du.
Koadranteek galdera hauek dituzte:
1. Zein indar edo joera da positiboa eta ikuspegiari laguntzen dio?
2. Zein indar edo joera da negatiboa eta ikuspegia garatzea eragozten du?
3. Zein indar edo joerek areagotzen ditu ikuspegiaren nahi gabeko ondorioak (itzala)?
4. Zein indar edo joerak neutralizatzen du edo aurrea hartzen die ikuspegiaren nahi gabeko ondorioei?
Kontrastea eta berridazketa [ 12:30 - 12:50]
Talde txikietan, astean zehar ariketaren hasieran egindako banakako hausnarketekin alderatzea, eta galderen (eta proposamenen, baldin badaude) berridaztea, galdera-erantzun-proposamena fitxa paperean erabiliz. Bideratze-taldeak adostasun-eremu nagusiak laburbiltzen ditu, ikuspegi guztiak barnean hartzen direla zainduz, eta, amaitzeko, etorkizuneko Gipuzkoari buruzko 10 ikuspegi posible inguru formulatzen ditu zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren esparruan.
Itxiera [ 12:50 - 13:00]
Galdera berrietako batzuk igoko dira plataformara, parte hartzeko prozesua bistaratzeko, eta tailerra amaitu ondoren harekin interakzioan aritzeko gonbita egiteko.
Ebaluazio azkarra. Lehenengo saioko herritarren eta erakunde publikoen arteko harremanetarako 4 agertoki proiektatzen dira pantailan, eta segmentuan kokatzea eskatzen dugu (lurzoruaren lerroan, 4 segmentutan banatuta), lurzoruaren lerroaren bidez atxikipenak zenbatuz. Tailerraren gogobetetzeari buruzko ebaluazioa ere egiten da.
Bertaratutako parte-hartzaileak
Tailerraren akta
11:00 - 11:20 Saioaren hasiera
Aurkezpenak. Jende gehiena UPV/EHUtik dator (ikertzaileak eta ikasleak), Ekonomia Sozial eta Solidarioko pertsona bat eta Aldundiko bi teknikari.
Gauden unea (bigarren saioa) eta horren helburua testuinguruan kokatzen dira. Plataforma aurkezten da eta grafiko bat azaltzen da, non aurreko saioan egindako galderak bistaratzen diren.
Proiektuaren faseak eta galderen gainean lan egitearen zentzua azaltzen dira. Gipuzkoako eta Tolosako batzarrak eta horien ezaugarri orokorrak aurkeztu dira, egindako galderekin batera. Bi prozesuetako galderak Udalak edo Aldundiak aukeratu bazituen ere, gure proiektua desberdina dela azaldu da, pertsonek beraiek egiten baitituzte galderak, eta hurrengo faseetan erantzungo zaie.
11:20 - 11:30 UPV/EHUko ikertzaileen bideoa
Lehen saioan aurkeztu zen bideoa jarri da ikusgai, 2030erako Gipuzkoan egon litekeen egoera bati buruzkoa, eremu soziosanitarioari buruzkoa.
Ondoren, ikertzaileak kontatzen duenaren eta gure bizi-esperientziaren arteko lotura egitea proposatzen da. Norbaitek zerbait partekatu nahi ote duen galdetzen dio bere buruari.
11:30 - 11:35 Hausnarketa pertsonala.
“Adinekoei dagokienez, pertsona batzuk bakarrik daude, mugitzeko zailtasunak dituzte. Iruditzen zait elkarteetatik eta boluntariotzako ekimenetatik ari direla, eta iruditzen zait Administrazio publikoak esku har dezakeela, agian teknologiaren laguntzarekin.
Gazteen hezkuntza emozionalarekin eta osasun mentalarekin lotutako beste esperientzia pertsonal batzuk aipatzen dira.”
11:35 - 11:45 Trantsizio hirukoitzarekin aurkeztu da Gipuzkoa 2030erako plana. Ikuspegi horretan oinarrituta, eta bideoan azaldutakoarekin batera (planaren hiru trantsizioetako bat jorratzen du, zehazki, esparru soziosanitarioarena), ikuspegi horretan laguntzen duten faktore positiboak eta negatiboak zein diren aztertzea proposatzen da, baita bakoitzaren nahi eta nahi ez diren ondorioak zein diren ere.
11:45 - 12:30 Parte-hartzaileak 4-5 pertsonako taldeetan banatzen dira, guztira hiru talde sortuz, eta aurrez planteatutako gaiei buruz eztabaidatzen dute, beren gogoetak landutako lau ardatzak (faktore positiboak, faktore negatiboak, nahi ez diren ondorioak eta horiei nola erantzutea) biltzen dituen matrize batean murgilduz.
12:30 - 12:45 Hausnarketak galderetan birformulatzen dira.
12:45 - 12:55 Galdera guztiak aurkeztu dira eta horietako bat plataformara igo da.
12:55 - 13:00 Itxiera eta ebaluazioa. Grafikoa berriro aurkeztu eta jendea kokatu egiten da.
Lau pertsonak d aukera aukeratu dute, eta beste lauk c aukera. Sei pertsonak aukeratu dute b aukera.
Prozesuaren gogobetetzearen ebaluazioan, guztiak a eta b aukeretan jartzen dira, eta oso positiboa eta oso negatiboa da.
Prozesua beste pertsona bati gomendatuko ote lioketen galdetu genienean, baietz esan ziguten, baina hezkuntza-mailaren arabera, oso maila altua dela uste baitzuten. Tailerra egituratuegia dagoela ere aipatu dute.
Topaketari dagozkion proposamenak:
Salatu arazo bat
Eduki hau desegokia da?
0 iruzkin
Egin hemen zure iruzkina
Hasi saioa zure kontuarekin o erregistratu zure iruzkina txertatzeko.
Iruzkinak kargatzen...